Programming C

Tasks studies - laboratory


Project maintained by dawidolko Hosted on GitHub Pages — Theme by dawidolko

Kolokwium 2

Wybrać jedno z poniższych zadań. Pliki z rozwiązaniami nazwać w zależności od wybranego zadania, odpowiednio:

Bardzo dobry

EK_3

Utwórz strukturę Array przechowującą macierz. Struktura ma zawierać również dane niezbędne do odczytania wartości komórek macierzy.

Utwórz funkcję initArray() która zwraca instancję struktury Array. Funkcja tworzy nową instancję struktury Array i przechowuje macierz o określonej liczbie wierszy i kolumn przekazanych jako parametry funkcji.

Utwórz funkcję printArray() która przyjmuje jako parametr strukturę Array. Funkcja wypisuje zawartość macierzy w następującym formacie:

2.00        2.00        2.00
2.00        2.00        2.00
12.00       12.00       12.00

Utwórz funkcję multiplyArrays() przyjmującą dwie instancje struktury Array. W ciele funkcji zaimplementuj mnożenie macierzy według wzoru:

\[C_{ij} = \Sigma_{k=1}^{p} A_{ik} B_{kj}\]

Uwzględnij nastepujące aspekty:

W metodzie main():

1.00    2.00    3.00
4.00    5.00	2.00
1.00	4.00
3.00	1.00
5.00	4.00

EK_4

Zmodyfikuj program aby wynik mnożenia macierzy został zapisany w pliku tekstowym wyniki.txt w postaci:

1.00    2.00    3.00
4.00    5.00	2.00

X

1.00	4.00
3.00	1.00
5.00	4.00

=

22.00	18.00
29.00	29.00







Dobry

EK_3

EK_4







Dostateczny

EK_3

EK_4

# Efekt EK_03: ## DST: Student potrafi poprawnie przygotować programy rzędu 20-50 linii kodu, rozwiązujące proste problemy, wykorzystując do tego celu niektóre z poznanych struktur danych oraz konstrukcje programistyczne dostępne w języku C. ## DB: Student potrafi poprawnie przygotować programy rzędu 20-50 linii kodu, rozwiązujące średniozaawansowane problemy, wykorzystując do tego celu wszystkie poznane struktury danych oraz konstrukcje programistyczne dostępne w języku C. ## BDB: Student potrafi poprawnie przygotować programy rzędu 50-100 linii kodu rozwiązujące średniozaawansowane problemy, wykorzystując do tego celu wszystkie poznane struktury danych oraz konstrukcje programistyczne dostępne w języku C.Efekt # EK_04: ## DST: Student potrafi poprawnie przygotować programy rzędu 20-50 linii kodu, rozwiązujące proste problemy wykorzystując do tego celumożliwości standardowych bibliotek programistycznych dostępnych w języku C używanych na zajęciach. ## DB: Student potrafi poprawnie przygotować programy rzędu 20-50 linii kodu, rozwiązujące średniozaawansowane problemy, wykorzystując możliwości standardowychbibliotek programistycznych dostępnych w języku C używanych na zajęciach. ## BDB: Student potrafi poprawnie przygotować programy rzędu 50-100 linii kodu, rozwiązujące średniozaawansowane problemy, wykorzystując możliwości standardowych bibliotek programistycznych dostępnych w języku C, także takich, które student poznawał samodzielnie