Zadanie 1 - kompilacja
Utwórz program nazwany dwiema pierwszymi literami imienia, dwiema pierwszymi literami nazwiska oraz numerem albumu. np. dla Jan Kowalski z numerem albumu 1234567 - jako1234567.c
Kolejne zadania podpisuj komentarzem.
//Zadanie 1
rozwiazanie;
//Zadanie 2
rozwiazanie;
//Zadanie 3
rozwiazanie;
...
Zadanie 2 - zmienne 1
Utwórz zmienne tak aby zajmowały jak najmniej miejsca w pamięci i przechowywały wskazane wartości:
var1
przechowującą wartość 10 000.var2
przechowującą wartość 0.94334.var3
przechowującą pierwszą literę twojego imienia.var4
przechowującą twoje nazwisko.- Utwórz globalną stałą
TAB_LEN
przechowującą wartość 20. Napisać w komentarzu czym różni się stała od zmiennej.
Zadanie 3 - instrukcje warunkowe 1
Utworzyć zmienną task3_var
przechowującą liczbę całkowitą.
Przypisać do zmiennej wartość podaną przez używkotnika.
Przed podaniem wartości wypisz w konsoli napis “Podaj wartosc zmiennej task3_var:”.
Jeśli wartość jest większa niż 30 wypisz napisz opcja1
jeśli wartość w zmiennej task3_var
jest mniejsza wypisz opcja2
, jeśli wartość jest równa 30 wypisz opcja3
.
Zadanie 4 - instrukcje warunkowe 2
Utworzyć zmienną task4_var
przechowującą liczbę całkowitą.
Przypisać do zmiennej wartość podaną przez używkotnika.
Przed podaniem wartości wypisz w konsoli napis “Podaj wartosc zmiennej task4_var:”.
Za pomocą instrukcji warunkowej switch jeśli:
- podana wartość jest równa 10 zwiększ wartość zmiennej
task4_var
o 10%. - podana wartość jest równa 20 zwiększ wartość zmiennej
task4_var
o 20%. - podana wartość jest równa 30 zwiększ wartość zmiennej
task4_var
o 30%. - w przeciwnym przypadku nie modyfikuj wartości zmiennej. Wypisz końcową wartość w konsoli.
Zadanie 5 - pętle 1
Utworzyć zmienną tab
przechowującą liczby: [0.1, 0.2, 0.3, 0.4, 0.5, 0.6, 0.7].
Za pomocą pętli for wypisać zawartość tablicy w odwrotnej kolejności.
Zadanie 6 - pętle 2
Utworzyć zmienną task6_var
przechowującą liczbę całkowitą.
Przypisać do zmiennej wartość podaną przez używkotnika.
Przed podaniem wartości wypisz w konsoli napis “Podaj wartosc zmiennej task6_var:”.
Używając pętli while wypisz kolejne potęgi liczby 2 aż do liczby przechowywanej w zmiennej task6_var
włącznie. W konsoli powinny zostać wypisane w następującej postaci:
Podaj wartosc zmiennej task6_var: 64
[1,2,4,8, 16, 32, 64]
Zadanie 7 - funkcje 1
Napisz funkcję power()
która przyjmuje dwa artumenty:
- a - liczba całkowita
- b - liczba całkowita Funkcja powinna zwracać wartość \(a^b\) Przetestuj działanie funkcji na wartościach a=2 i b=4. Wypisz w konsoli wynik działania funkcji w następującej postaci:
a = 3
b = 2
3^2 = 9
Zadanie 8 - funkcje 2
Utwórz funkcję countk()
która przyjmuje tablicę znaków. Funkcja zwraca ilość wystąpień znaku k
w tablicy.
Przetestuj działanie funkcji na następujących łańcuchach:
- “kkkk”
- ” k k “
- ” k asd kk”
Wypisz w konsoli wyniki testów w postaci:
|kkkk| zawiera 4 litery k. | k k | zawiera 2 litery k. | k asd kk| zawiera 3 litery k.
Zadanie 9 - wskaźniki
Utworzyć zmienną wskaźnikową wsk1
przechowującą adres do zmiennej var1
z zadania 1.
Wypisz adres jaki przechowuje zmienna wsk1
.
Za pomocą zmiennej wsk1
wypisz wartość pod adresem który przechowuje.
Następnie używając wskaźnika zmień zawartość zmiennej pod adresem przechowywanym przez zmienną wsk1
na swój numer albumu i wypisz zawartość zmiennej var1
.
Zadanie 10
Utworzyć strukturę funkcjakwadratowa
która będzie przechowywać współczynniki równania kwadratowego a,b,c ponadto miejsca zerowe funkcji jako x1 i x2 oraz informację czy dana funkcja posiada miejsca zerowe w postaci wartości true/false.
Zadanie 11
Utworzyć tablicę task11_var
przechowującą 100 struktur funkcjakwadratowa
. Wypełnij tablicę strukturami z losowymi wartościami a,b,c w przedziale od 0 do 10.
Zadanie 12
Napisz funkcję obliczającą miejsca zerowe funkcji kwadratowej i przypisująca te wartości do struktury dla której są obliczane. Wykorzystaj funkcję by obliczyć miejsca zerowe i uzupełnić wyniki w tablicy task11_var
. Wypisz rezultat w konsoli.